Migracije in protirasizem


Stopnja: 1
Letnik: 4
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Jelka Zorn
Sodelavci: Irena Šumi

20201000751255


Cilji:

Prepoznavanje, razumevanje in odzivanje na raznolikosti in uporaba znanja v službah socialnega dela.
Zmanjševanje družbene razdalje do priseljenih.
Prepoznavanje in razumevanje človekovih stisk in kriz, vezanih na družbeno in osebno pogojene okoliščine.
Kritična in etična (samo)refleksija mišljenja in ravnanja.
Sposobnost analize družbenega konteksta.
Razumevanje izkušenj migriranja iz perspektive beguncev in drugih priseljencev.
Razumevanje vladnih ukrepov pri konstrukciji slovenstva.


Vsebina predmeta:

Študentka in študent se bosta seznanila s konkretnimi podatki tega področja (kdo so begunci. priseljenci. pripadniki etničnih manjšin. relevantne institucije. zakoni. trendi v svetu (oboroženi konflikti) in v Sloveniji. statistika itd.). V teoretskem delu bo podana konceptualizacija migracij (globalne neenakosti, nadzor nad priseljevanjem, avtonomija migracij, strategije mobilnosti), vojne, travme, etničnosti (etnične meje, etnični konflikt), nacionalizma, rasizma (kolonializem, antiislamizem, antisemitizem ), socialne memorije (tudi praktično raziskovanje družinskih spominov).

Predmet bo obravnaval azilni postopek, življenje v azilnem domu in naloge socialnega dela v begunskih taboriščih, načela integracije, podpora otrok beguncev brez spremstva odrasle osebe, prisilne poroke, pravice žensk. Predmet bo obravnaval tudi  trans-generacijsko diskriminacijo  romskih skupnosti ter vprašanje izbrisa iz registra stalnega prebivalstva. izkušnje izbrisanih in pomen njihovega gibanja kot primer kolektivnega samozagovorništva.

Ključni vsebini za socialno delo so zmanjševanje socialne distance do priseljenih, načela krepitve moči  in možnosti de-patriarhalizacije.


Temeljna literatura:

Ahmetaj, Jasmina in Gregorčič, Marta (2013) Dekle z bonboni, Frekvenca in Založba cf*, Maribor, Ljubljana (roman)

Anderson, B. et. al. (2012) »We are all foreigners«. No Borders as a practical political project. V: Nyers, P. in Rygiel, K. (ur..), Citizenship, Migrant Activism and the Politics of Movement, London: Routledge, 73-91.  

Barth, Frederik (1969). Etnic groups and boundaries

Behrman, Simon, Avidan Kent: Climate refugees. 2022. Pogl. 17

Geda, Fabio (2012) V morju so krokodili. Mladinska knjiga, Ljubljana (roman)

Davis, Angela (1981) Rape, Racism and the Myth of the Black Rapist, v: Women, Race and Class. New York: Random House, str.: 172-201.

Reece Jones (2017) Nasilne meje. Begunci in pravica do gibanja. Ljubljana:Založba *cf. Izbrana poglavja.

Kalc, Aleksej (2016): Nadzor migracijskih gibanj in migrantov: pogled v zgodovino. Dve domovini. Spletna revija.  

Mališević, Siniša (2013) Nation-states and nationalism, pogl. 2 in 3

Pistotnik, Sara (2010) Izbris kot poligon evropskih migracijskih politik ali »oprostite mi, prosim, ampak vaši predpisi so izbrisali moj status«, v: Kogovšek et al. Brazgotine izbrisa, Mirovni inštitut, str.: 53-78..

Shekhawat, Seema, Emanuela C. Del Re: Women and borders: refugees, migrants and communities. 2017. Pogl. 3 in 5

Urh, Špela (2007) Preseganje institucionalnega, kulturnega in osebnega rasizma v socialnem delu. Socialno delo, let. 46, št. 4-5, str. 233-237.

Urh, Špela (2011) Izključenost romskih otrok iz izobraževanja. Vzgoja izob., letn. 42, št. 1/2, str. 17-23.

Zgodbe izbrisanih prebivalcev (2011) uredili Uršula Lipovec Čebron in Jelka Zorn, Založba Sanje, Ljubljana.

LIPOVEC ČEBRON, Uršula, ZORN, Jelka. Avtonomija in nadzor migracij v evropskih "tamponskih conah". Dve domovini, 2016, [Št.] 43, str. 61-75.

Sedmak, Mateja et al. (ur.) (2015). A Journey to the Unknown. The Rights of Unaccompanied Migrant Children: Between Therory and Practice. Koper: Univerzitetna založba Annales, izbrana poglavja.

Sawyer, Roger (2022): Children enslaved. Pogl. 5 in 6

Šumi, Irena (2015) Slovenski antisemitizem, živ pokopan v ideologiji sprave, ČKZ.

Tirinagama, Sharika (2011): In my mother's house. Pogl. 3 in 5.

Zorn, Jelka (2013) Pravica do gibanja, Socialno delo 52, št. 2-3.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v letnik


Metode ocenjevanja:

Seminarske naloge 10,00 %
Ustni izpit 90,00 %
 


Delež v %:Seminarske naloge (10,00 %), Ustni izpit (90,00 %)